Saturday, October 14, 2006

Aku Menulis Bukan Kerana Nama

Macam-macam reaksi aku terima daripada kawan2 aku bile aku start introduce blog ni kat dorang minggu lepas. Ada yang macam tak caya, ada yang ucap tahniah, ada yang menolong bagi idea2 menarik, ada yang tak tahu nak kata apa hehe...dan respon yang paling kelakar sekali aku terima ada hamba Allah sorang ni kata aku ni ustazah..(haha..gelak besar aku dibuatnya)...Aku bukan la seorang ustazah.Kalau cita2 nak jadi ustazah tu adalah. Tapi tu semua kenangan terindah zaman isi ruangan cita2 dalam kad peribadi sekolah rendah dulu2 kala.Aku hanya manusia biasa yang baru berjinak2 dengan dunia blog. Sebenarnya idea untuk buat blog ni datang dari arwah kawan aku yang juga seorang blogger. Masa tu pintu hati nak buat blog sendiri tertutup..sebabnya aku tak nampak kebaikan menulis blog ni. Lagipun aku bukannya rajin menulis..seingat2 aku, tulisan seumpama ini kali terakhir ku tulis adalah zaman sekolah menengah dulu. Tapi memang tak dinafikan sejak arwah tunjukkan blog dia pada aku..aku mula singgah membaca dari satu blog ke satu blog yang lain. Banyak aku jumpe idea2 yang menarik.Namun untuk menulis sendiri jangan harap la walaupun keinginan tu ada. Hinggalah Ramadhan tahun ini melabuhkan tabirnya dan mengerakkan hati aku untuk menulis. Bukan untuk menunjuk apatah lagi untuk mencipta nama. Tapi aku menulis sebagai peringatan bagi diri sendiri yang sering alpa dan aku cuba kongsikan bersama sahabat2 aku dan sesiapa jua yang singgah di kawasan rehat dan baca aku ni sebagai manfaat bersama.Lagipun aku terfikir andai aku pencen tak bergaji dari dunia cyber ini..ada la juga kenangan istimewa ku hadiahkan buat teman2 yang mengunjungi. Dan sekiranya maut hadir menjemput ku, ku harap apa yang ku tulis di sini boleh menjadi saksi yang menolongku di kemudian hari.

3 comments:

Mohd Daharudin Haji Daud said...

baguslah kalau macamtu..
anjang tumpang berbangga..

Iman Mawaddah said...

Anjang..tiada apa yang perlu dibanggakan. Semuanya purely kerana Allah.

tegezoot said...

insyaallah.