Monday, February 19, 2007

Inilah Amplang

Masih ingat lagi dengan Amplang? "Buah hati" saya baru keluar dari ICU Jumaat lepas. Jadi boleh lah "dia" tolong saya ambil dan upload gambar-gambar Amplang yang tertunggak sekian lama.


Inilah dia Amplang



Tinggal 2 bungkus sahaja lagi. Ada sesiapa mahu?



Bahagian dalam Amplang


Bagi saya, rasanya biasa sahaja. Lebih kurang macam junk food double decker. Ada orang kata sedap, tapi saya kurang gemar. Apa-apa pun ikut selera tekak masing-masing yang merasa.

21 comments:

Pa'chik said...

nak komen, tapi tak tau nak komen apa. haha..

err.. dalam entri yang lama tu, kata cam keropok lekor, tak de nampak sama pun. Dan, keropok lekor, bukan kelantan la, terengganu.

Unknown said...

tatau ape tu.. tapi cam penah tgk.. nama amplang tak penah dengo.. jakunkah saya?

Anonymous said...

tak suka sangat? masukkan dalam paket-paket kecik...JUAL!!! he he he

Iman Mawaddah said...

Pa'chik
Tapi terkomen jugak ya hehe. Saya pun tak expect rupa dia macam tu. Dalam kepala dok teringat rupe macam kepok lekor.

Member saya tu yang kata kepok lekor tu dari kelate. Saya pun main taip je la :)..ermm dah lama tak rasa kepok lekor dari sana. Pa'chik tolong pos sekotak kat sini ya.

Lindosh
Sama la kita. Tak pernah dengar dan tengok sebelum ni. Tak jakun la..teruja je lebih hehe

Akma
Bro macam tau2 je ya..hehe. Tu sebab saya tunjukkan kat sini. Senang nanti bila orang tu pulang ke Malaysia March nanti terus order :))

~inilah saya~ said...

walaupun iman kata rasanya macam biasa-biasa saja...

Tapi kenapa nampak macam sedap sangat...

BaYu SenJa said...

sendiri bikin ke? macam boleh tahan:)
ada resepi? hehe..

Iman Mawaddah said...

Inilah saya
Nak try ke? Saya jual 5 ketul..30 sen ok..hehe

Bayu Senja
Erkk sendiri bikin? bukan lah. Ni makanan orang Sabah. Hancur la kalau saya bagi resepi :)

khairyn said...

Salam Iman,

Tak suka? ish ish ish....
err... hulurkanlah barang 3 ke 4 ke 5 kotak ke sini.. FOC sudah pasti. Bukankah tangan yang memberi itu lebih baik dari yang menerima hehehehehe

sekian dari
pelajar miskin T_T

zwitterion said...

Bila tgk amplang..teringat arwah kawan baik;org Sabah.

13may said...

oh! mcm ni rupanya.....
itu perisa apa itu???

hakim dirani said...

Teringin, tapi nak rasa macam mana. :)

Iman Mawaddah said...

Khairyn
Salam kak,
Tidak usahkan 3, 4 atau 5 kotak. Sekotak itu pun dah habis. Tinggal dua bungkus sahaja lagi. Hanya perlu copy paste sudah tentu FOC punya hehehe.

Zwit
Al-fatihah untuk arwah kawan Zwit.

13 May
Tu perisa strawberry :P

Hakim
Nanti saya pos dekat Hakim dan buat reverse charge, ok tak ? hehe :)

izinni said...

errr amplang tu apa? bunyi macam ampang je. first time dengar nama tu. masa mula2 tengok gambar ... dalam hati cakap .. waaa banyaknya fish ball .. sedap buat sup! tup2 amplang plak nama dia. hehehhee

INDERA KENCANA said...

La..Ingatkan berkeping-keping.. Rupa-rupanya bulat...

Iman Mawaddah said...

izinni
Hehe ampang ya..Amplang tu makanan ringan orang Sabah. Nak tengok cerita lanjut klik dekat Amplang dalam entri. Ni kira fish ball la jugak, fish ball ranggup haha

Indera
Saya pun tak sangka rupa dia begitu. Ingatkan kena goreng dulu. Rupa-rupanya sudah sedia untuk terus dingap.

Mohd Daharudin Haji Daud said...

kak iman..
ooooo..
ini ke amplang..
anjang pernah la makan..
hehehe..
kawan kasi..
ingatkan bagaimana bentuknya.. :)
rupa-rupanya itu yang dinamakan amplang..
terima kasih atas gambar2 ni..
tahniah buat kak iman..

moga sihat2 hendaknya..
bersama "buat hati"..

RaFFLeSiA MeRaH said...

oooo...memang x penah mkn lagi la takat nih...ader inti x kat dlm tuh? kacang ker? coklat ker? kat kl ni ader jual tak??

blackpurple @ jowopinter said...

Amplang ? Baru kali pertama dengar dan tengok ni...

Iman Mawaddah said...

Anjang
Apa khabar? Dah lama tak dengar berita. Tau2..bakal ada zaujah dah hehehe..moga berkekalan.

"buah hati" akak nama konica minolta hehe

RM
Tak de inti dalam tu. Macam kekabus (betul ke eja ni)kecil. So far, tak pernah nampak lagi kat KL ni.

BP
Tu pasal la saya masukkan di sini.

izinni said...

waaaa .. jahil betul saya. mesti sedap kan. saya suka fish ball. nantilah bila jiran sebelah balik sabah, nak minta tolong dia belikan barang sebungkus. nak juga merasa .. cicah cili sos sedap nih! waaaa dah drooling ... yummy, yummy.

Iman Mawaddah said...

izinni..tak delah exactly macam fish ball sangat. Fish ball lagi sedap. Amplang ini kureng skit dari fish ball.