Saturday, June 30, 2007

"Tanda harga" untuk kebajikan

      Saya telah di "tanda harga" oleh akak reporter. Tetapi kali ini tujuannya adalah lebih kepada amal jariah ke rumah anak-anak yatim Darul Izzah. Hendak tahu cerita lanjut bolehlah jenguk di sini.

      Okey, this is the rule. If you are tagged, you need to write an entry related to the meme. At the end of your entry you just need to tag as many person as you like. You will then leave a comment in their blog to let them know they have been tagged. And to include this message, "By doing this meme you are contributing rm127 to the Darul Izzah Orphanage".

      A person is only as good as malaikat when he/she realizes that Allah is watching.

      Friendship is always referring to honesty and sincerity.

      To love is to appreciate and accept the loved ones as they are.

      Money makes me rich, richer and richest...hehe

      I miss my teaching profession, my friends during my tertiary education, my adopted grandma, Kak Ja, Aliyya, Penjual Cendol, Pros and Bro Hadi. Haiyaaa..so many names to mention here.

      My way of saying I care is by showing them that I care.

      I try to spread love and happiness by being nice to everyone I meet and close.

      Pick the flowers whenever it is permissible to pick. Tapi tak de kerja lah hendak petik bunga.

      To love someone is to accept him/her with good-faith.

      Beauty is too subjective to explain.

      When I was thirteen, what I remember the most was the time I had to leave my house and stayed at hostel.

      When I was twenty-one, I remember struggling to improve my CGPA :D

      I am most happy when my family happy.

      Nothing makes me happier than being with my family.

      If I can change one thing, I will change conventional laws to Islamic laws.

      Wouldn’t it be nice if we could live in peace without any prejudice.

      If you want to be accepted then you have to be nice to others.

      Money is not everything that makes life happier and merrier.

      The most touching moments I have experienced were when first time I stepped into the Masjidil Haram and saw Kaabah right in front of me.

      I smile when people smile at me.

      When I am happy, I will ensure peoples surrounding me are happy too.

      The best thing I did yesterday was going home early and escaped from overtime. My mind wasn’t functioning well at that time :D

      If I ever write a book, I will give it this title, “Wadah Seorang Insan" which purposely dedicated to all my fans here...he he he...perasan.

      One thing I must do before I die is to ensure my iman is up to the highest level...insyaAllah.

      Doing this meme, I feel like I've done my part to support the charity project. Jazakallahu Khayran (May Allah reward you for the good) to Bro Idham for his effort.

      Seterusnya saya mewariskan tag berikut kepada Cik Rafflesia Merah, Encik Buta Seni, Puan Izariza, Encik AriaPertama, Cik Indah Sakura, Encik Bang Gugar dan sesiapa sahaja yang berkenan hendak buat.

      Tiada paksaan semuanya hanya untuk kebajikan. Dah sudah nanti, jangan lupa tinggalkan jejak di sini. Senang Bro Idham hendak kira.

      Sekian, wassalam.

      24 comments:

      Butaseni@Wan Raja said...

      aiyyaaa!!

      Iman Mawaddah said...

      Ngeh2..sile2 jangan malu2..hehe

      blackpurple @ jowopinter said...

      Alhamdulillah.

      Saya juga yang masih berhutang teg itu dari sdra zabs. :)

      Pa'chik said...

      err... yang no satu tuh.. haha...

      Iman Mawaddah said...

      BP,
      Asalnya hendak tag BP juga. Tapi saya agak Encik Jowo Pinter ni mesti ramai yang tag punya.

      Pa'chik,
      "Aku kan baik macam malaikat" ..macam pernah ku baca je ayat ni tapi di mana ya..hehe.

      Unknown said...

      iman mawaddah...:)

      salam kenal...
      i really like the madah di template tu..."sucikanlah empat perkara......" dengan izin saya akan copy dan guna....

      thank u for ur contributions...best wishes!

      idham

      Anonymous said...

      huhuhu.
      terinsap pulak baca tagged ini.
      he he he.
      sungguh. erk! jujur. he he he.

      banggugar said...

      salam,

      musim mengeTAG lagi..

      hehehe
      (",)

      Iman Mawaddah said...

      Bro Idham,
      Salam kenal bro,
      Actually, the "madah" is hadith Rasulullah. Tetapi saya terlupa diriwayatkan oleh siapa. Sudah tentu boleh copy paste punya :)

      Akirasuri,
      Jujur ehh..hehe itulah hasil perahan otak yang serabut.

      Bang Gugar,
      O ye lupa..nanti saya edit entri ini untuk masukkan nama Bang sebagai pewaris :D

      Anonymous said...

      Salam Iman,

      InsyaAllah akan buat nanti :)

      13may said...

      :)

      RaFFLeSiA MeRaH said...

      sok kita jwb yerrkkk...ari ni dah ader entry lain...heheheh...

      achik said...

      which purposely dedicated to all my fans here...he he he...perasan..

      hahaha.. seb baik ngaku sendiri perasan.. ;p

      Iman Mawaddah said...

      Indah Sakura,
      Salam Sakura, tak mengapa..take your time :)

      13 May,
      Senyum je ke?

      RM,
      Hehe..paham2..orang tengah excited.

      Achik,
      Well, nak masuk lif kenalah picit sendiri..haha..unlesslah kalau lif tu rosak ;P

      Zetty said...

      salam dari dubai .. selamat berkenalan, blog hoping punya keje la nieh .. minta izin link blog yee . tqvm .

      CerminDiri said...

      salam kehidupan,

      eloklah bagi tag kat bang gugar, baru dia ada kerja sikit musim cuti ini. kalau tak melencong aje kerja dia.

      Sang Perba said...

      asslamaualaikum...

      lama tak menjenguk laman nih... tetiba tertarik dengan ayat...
      If I ever write a book, I will give it this title bicara sunyi seorang lelaki....

      tgh mengarap ayat sesuai untuk sebuah novel yg entah bila sipanya akupun tak tahu...semenjak 2menjak nih sibuk teramat...

      izinni said...

      Acihhhh :D

      Iman Mawaddah said...

      Yatie,
      Terima kasih kerana berkunjung ke iman mawaddah. Silakan..kecil tapak tangan palm oil tree island saya tadahkan hehe.

      Cermin diri,
      Nak kena tag juga ya..bole aje kalau saya updatekan entri ni lagi sekali :D

      Jerangkung,
      Waalaikumsalam. "Bicara sunyi seorang lelaki"..itu ke tajuk bukunya. Ok, saya tunggu penerbitannya. Jangan jadi macam cerita Tok Su sudah lah..jenuh menunggu sambungannya nanti hehe.

      Orang gomen sibuk biasalah itu..selari dengan gaji yang sedang meningkat tinggi :D

      Izinni,
      Ama-ama ;D

      banggugar said...

      salam,

      hehehe..

      dah terkena..

      insyaAllah siap nnti saya publishkan

      (",)

      banggugar said...

      aihhh!..

      ooo!.. cermin ajaib ni cakap banyak plk dia..

      cik iman.. kasi dia tanda harga jugak.. tampal kat dahi dia..

      hahahaha
      (",)

      Butaseni@Wan Raja said...

      kersa saya dah siap :)

      Iman Mawaddah said...

      Bang Gugar,
      Gugar je la tempek tanda harga kat dahi dia ya hehe.

      Buta Seni,
      Terima kasih. Lain kali boleh tag lagi :D

      CerminDiri said...

      salam kehidupan,

      amboi....melawan nampak gugar. camen nak tampal, kan kita berjauhan.