Friday, February 16, 2007

Sesungguhnya...

Sesungguhnya - Raihan

Sebenarnya hati ini cinta kepada Mu
Sebenarnya diri ini rindu kepada Mu
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga

Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu takkan ber bunga

Ku cuba menghulurkan
Sebuah hadiah kepada Mu
Tapi mungkin kerana isinya
Tidak sempurna tiada seri

Ku cuba menyiramnya
Agar tumbuh dan berbunga
Tapi mungkin kerana airnya
Tidak sesegar telaga kauthar

Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmat Mu
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu ya Allah

Tuhan hadiahkanlah kasih Mu kepadaku
Tuhan kurniakanlah rinduku kepada Mu
Moga ku tahu
Syukur ku hanyalah milik Mu

13 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

bestnye lirik lagu tuhhh...sejuk rasa hati bila baca...thanks...

Iman Mawaddah said...

Kak RM,
Saya suka menghayati liriknya sebagai satu motivasi diri :)

Anonymous said...

indah sekali lirik itu...
betul tu iman, lirik juga boleh memotivasikan diri..

khairyn said...

Saya mohon juga..

blackpurple @ jowopinter said...

Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmat Mu
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu ya Allah


Ya. Sesungguhnya....

Pa'chik said...

:)
(weh aku tak kopipes 13may ye.. taip sendiri!!)

Iman Mawaddah said...

Indah Sakura
Juga sebagai muhasabah diri

Khairyn
Mudah2an dimakbulkan

BP
Ya..sesungguhnya saya menanti jemputan untuk kenduri nasi ambeng :)

13 May
Senyum dekat siapa tu.BTW "buah hati" saya dah keluar ICU..nanti saya upload amplang k.

pa'chik
Apa khabar? sudah kembali dari pertapaan? Macam orang bersalah je pa'chik. Saya tak kata apa2 pun hehe :P

Bunga Rampai said...

Salam Iman,

Sesungguhnya itulah salah satu lagu kegemaran saya :)

Ku Keng said...

Salam ukhuwwah.

Iman Mawaddah said...

BR
Sama la kita :)

Bro Ku Keng
Salam ukhuwah

~inilah saya~ said...

Comelnya budak-budak kecik tu.

Iman Mawaddah said...

Inilah saya,
Budak-budak kecil tu permata hati kekanda-kekanda saya :)

Purpleheart said...

Memang sedap lagu ni bukan hanya kerana kesyahduan melodinya tetapi juga lirik lagunya yang menyusuk jiwa..